Külastajate koguarv

Monday, October 1, 2012

IV ehk viimane täispikk nädal - palju kulutusi, mida saanuks vältida

Tere!

Eksperiment on kohe-kohe läbi! Ilmselt pakub see uudis mulle rohkem rõõmu kui lugejatele. Igatahes kõik täispikad nädalad on läbi ning järele on jäänud vaid kolm päeva. Enne, kui kirjutada viimastest päevadest, tuleks võtta kokku möödunud nädal. Nädal ei kujunenud üldse mitte kalliks, kuid endale tuhka pähe raputades ei saa seda kindlasti nimetada "soodsaim võimalikuks".

Aga kõigest lähemalt. Nädala alguses pidin sõitma Viljandist Tartusse. Kuna mul oli Tartus kokku lepitud üks kohtumine kella 10.30-ks, siis pidin üsna varajase bussiga tulema. Paraku ei leidnud sobiva ajaga autot, mis oleks kahe linna vahel liikunud, mistõttu pidin bussi eelistama. Parima ajaga oli minemas GoBus-i liin. Soovitan teistel tudengitel GoBus-i liine pigem vältida. Seda kahel põhjusel. Esiteks on selle firma bussid küsitavas seisukorras; teiseks ning peamiseks, isegi tudengitele tehtava soodustusega maksab pilet Viljandist Tartusse 5 eurot. Kuid kuna olukord nõudis, siis pidin seda võimalust kasutama. Arvan, et ka teistel tudengitel pole alati võimalik saada kellegi auto peale, mistõttu ei peaks ma antud kulutust liigseks laristamiseks.

Olles Tartusse jõudnud, läksin ma esimese asjana poodi esmaspäevaste loengute vahele väikest pala otsima. Sain 1,26 euro eest 2 banaani ning ühe Coca-Cola. Pärast poeskäiku kokkusaamisele jõudes võtsin ma jutu arendamiseks kõrvale ühe tassi teed, seekord hinnaga 1,10 eurot.

Päeva lõpus koju suundudes polnud mul vaja esialgu midagi osta, sest möödunud nädalast oli külmkapp piisavalt sisustatud, et kõht ära täita.

Järgmisel päeval võtsin ette turul käigu, lootes leida hea hinnaga liha. Selle ma ka leidsin. Tallegg-i letis oli müügil 900g kanaliha šašlõkki, hinnaga 2,40 eurot. Julgen väita, et selle "diiliga" panin ma igati täkkesse, sest sellest lihast jätkus mulle terveks nädalaks. Riisi, mida kõrvale teha, oli mul piisavalt, ning makaronigi oli paariks korraks.

Nädala keskel oli vaja külmkappi veelgi täiendada. Nii sai soetatud 400g makarone, 600g rukkileiba, 500g pelmeene, 2 liitrit piima ning 10 muna. Kogusummaks kujunes 4,30 eurot. Siin mainin ära, et pelmeenid on mul siiani külmikus, mistõttu on selleks nädalaks juba paar söögikorda olemas. Kolmapäeva hilisõhtu oli selle poolest hea, et olles parajasti õppimas järgmise päeva seminariks, kutsusid lähedal elavad trennikaaslased mind enda poole "üleliigset" smuutit jooma. Pakkumine oli liiga ahvatlev, et sellest ära öelda. Loomulikult suur aitäh neile selle eest :)

Neljapäeval tegin ma kulutusi, mida teoreetiliselt oleks saanud vältida, kuid mis konkreetse päeva tempot silmas pidades polnudki väga väärad... vähemalt minu meelest. Kuna kolmapäeva õhtul sai hiliste tundideni õpitud (ja smuutit joodud), ei õnnestunud mul hommikul päris sellisel ajal ärgata nagu oleks soovinud. Kuna loeng algas 8.45 ning ärgates oli kell juba 8.10 (umbes 20 minuti jalutuskäik õppehoonesse), otsustasin ise mitte vaaritama hakata ning hommikuseks ampsuks midagi tee pealt haarata. Esimest söögikorda poleks tahtnud jätta loengu järgsesse aega, kuna tegu oli topelt loenguga, mis kestis 12.00-ni.

Paraku olid sellel kellaajal kõik toidupoed kinni (vähemalt minu elukoha ümbruses), mistõttu sai hommikuse snäki paigaks Statoil. Tee peale sai võetud 1 tee (1 euro) ning kaks Snikersit (kokku 1 euro), et aju kuidagi üles äratada. Tagantjärele võib ju öelda, et oma viga, et varem ei ärganud ning sööki kaasa ei teinud vms, kuid ilmselt magavad enamus üliõpilasi vahepeal kauem kui peaks/võiks.

Ka neljapäeva õhtupoolik takistas tavapärast öhtusöögirutiini. Pidin seekord pärast trenni otse ühele koosolekule suunduma. Kuna viimasest söögikorrast oli möödas umbes 6 tundi, oli kere üsna tühi ning võtsin tee pealt 0,5 liitrit Coca-Colat (0,79 eurot) ning kaks Säästu kaubamärgi kohukest (kokku 0,26 eurot). Suurema nälja kustutasid need ära ning pärast koosolekut sai kõht korralikumalt täidetud.

Reedel sain ma tasuta Viljandisse. Kuid nädalavahetus ei möödunud mitte ainult kodulinnas, vaid pidin ka Paides noorsotside volikogul käima. Transpordi Paidesse ja tagasi sain ma tasuta, kuid kuna süüa seal ei pakutud, tuli see hiljem pärast 5-tunnist koosolekut ise vaadata. Menüüsse läks 2 banaani ning tšeburekk, mis kokku läksid maksma 1,15 eurot. Enne Paidesse sõitu olin võtnud paki nätsu ning jällegi pudeli Coca-Colat, kogusummas 1,06 eurot.

Sama päeva õhtul sain kokku ühe tuttavaga, kellega tegime natuke tööd ühe avalduse kallal ning kellega ajasin niisama mõnusat juttu. Kuna töö ja muu jutt venitasid õhtupooliku üsna pikaks, kulus selle peale ka päris mitu tassi teed. Tee peale kulus seekord kokku lausa 3 eurot.

Seega, lüües kõik need kulutused kokku, saame nädala maksumuseks 22,32 eurot. Järele on jäänud veel 60,64 - 22,32 = 38,32 eurot. Kokkuvõttes tuli üsna soodne nädal. Selle tulemuse juures mängis kindlasti rolli see hulk kanaliha, mille ma turult sain. Sest tõesti - sellest jagus väga mitmeks toidukorraks. Samas jällegi tunnistan, et oli mitmeid teisi kulutusi, mida oleks saanud koomal hoida. Olgu selleks siis 3 eurot tee peale või sisse magatud hommikutunnid. Kindlasti oli teatav kõrvalekalle põhimõttest "maksimaalselt soodsalt", kuid ma ei pea seda kõrvalkallet ülemäära tõsiseks.

Vastaksin siin postituses veel osadele kommentaaridele, mis vahepeal on tekkinud. Peamiseks kujunes teema pastakate ümber. Nendest siis nii palju, et:
  • Pastakatäidised on õige tähelepanek. Paraku need kirjapulgad, mis mul tühjaks said, olid paberist rullitud korpustega, kust sisu välja võtta ei saanud. Enamus pastakate puhul siiski saab seda teha.
  • Tasuta pastakaid saab tõesti erinevatelt messidelt ja koolitustelt. Näiteks viimati tühjaks saanud pastakad olidki nõnda endale muretsetud. Samas ei jätku üritustelt kogutud pastakaid kah igaveseks ning mingi hetk saavad needki otsa. Siiski nõustun, et tasub alati koolitustelt ja mujalt pastakaid kaasa krabada :)
  • TÜÜE variandi peale minu "nupp" ei tulnudki. Oleksin pidanud varem pastakate probleemist blogis kirjutama. Oleksin 90 senti kenasti kokku hoidnud.
Teise teemana mainiti toidu kaasa tegemist. Pole mitte vale tähelepanek. See nõuab lihtsalt rohkem tahtmist. Reeglina olen ma õhtuti puru laisk, mistõttu ma pole kunagi viitsinud väga toitu kaasa teha (mitte et ma sellega kuidagi end välja vabandaks).  Samas on see siiski moodus, kuidas raha kokku hoida. Kes on tragimad kui mina, siis kindlasti kasutage seda varianti. Loomulikult rakendan isegi seda viimastel päevadel, kui vajadus tekib.

Mis puudutab kommentaarides välja toodud loogikaviga, siis on jah loogikaviga.

Lubasin eelmises postituses, et kirjutan seekord riiete hindadest, aga tegelikult mainisin seal juba natuke nende kohta. Lisan riiete küsimuse eksperimendi kokkuvõttesse, sest see sobib sinna kuidagi paremini kui konkreetse nädala kokkuvõttesse.

Aga ongi jäänud siis viimased päevad. Seega pole lõpptulemit vaja kaua oodata. Ei hakka pead andma, et millal kokkuvõte blogisse ilmub, kuid katsun hiljemalt neljapäeva õhtuks selle valmis saada.

Olge mõnusad!

Juhan-Mart

10 comments:

  1. Miks sa nii palju Coca-Colat kogu aeg jood?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tõesti, saaks vähem. Eelkõige on viimase nädala puhul seda märgata. Samas, Coca turgutab üsna hästi üles, kui väsimus peale kipub. Möödunud nädalal ka oli taoline ajagraafik, kus päeva keskel kergest "boost-i" vaja oli. Teiseks on ka Coca võrreldes teiste karastusjookidega üsna hea hinnaga. Sama suured mahlad maksavad rohkem (vähemalt minu mulje on selline) ning mineraalveed üldiselt sama efekti ei anna. Muidu olen eelistanud Borjomit, mis mõjub vähemalt sama turgutavalt kui Coca, aga see on suht kallis.

      Aga ega ma nüüd "kogu-aeg" kah ei joo. Möödunud nädalal 3 pooleliitrist pudelit. Eelnevate nädalate peale kah vist 3 kokku. Seega kuu aja peale 6 pudelit.

      Delete
  2. Tuleb tunnistada, et minu jaoks on endiselt uskumatu see, kui suur summa sul iganädalaselt toidu peale kulub ja kui vähe sa selle eest saad :D

    Sel nädalal kulus mul näiteks oma meessoost (seega mitte just väikese isuga) toakaaslasega kahepeale toidule 21 eurot, mis sisaldas kaht pakki makarone, sinki, juustu, piima, saia, leiba, kartuleid, kurki, tomatit, suvikõrvitsat, nelja topsijäätist, banaani, porgandeid, muna, neljaviljahelbeid, hommikuhelbeid ja "parim enne" letist haaratud grillvorste; lisaks sellele mahtus sinna hinna sisse veel ka üks lõunaks söödud praad kohvikus. Seega teeb see minu nädalase toidu maksumuseks umbes 11 eurot, ning selle eest saan ma nii liha, salatit ja kartulit/makaroni, kui ka midagi magustoiduks. Seega soovitus - kilohindu jälgides ja suuri koguseid ostes (nagu selle lihaga, mis sa turult ostsid)saab väga palju raha kokku hoida, samuti ainult soodushinnaga tooteid vaadates (igas toidugrupis on alati miski, mis on alla hinnatud). Ja sealjuures saab süüa väga hea ja toitva menüü järgi, mitte end piinates ja nälgides ja nirult toitudes.

    Näiteks tegime ühel päeval Tom Yum suppi, ja ühe toidukorra maksumus tuli nii väike, et seda ei maksa isegi mitte mainida. Seega saab vajadusel vähese raha eest ka eksootilisemat toitu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 11 eurot inimese peale nädalas on väga soodne. See on ka väikseim summa, mida ma inimese nädalase toidumaksumusena kuulnud olen. Seega 5+

      Samas kahekesi elades saabki omajagu kokku hoida. Point lihtsalt selles, et kui ma ostan suure hulga toitu, pean ma selle ennem ära sööma, kui see halvaks läheb. Konkreetne kana, mille ma ostsin, polekski kauem seisnud, kui konkreetse nädala lõpuni.

      Tõsi, makaron, riis, kartul jms seisab küll kauem, aga nende peale pole mul ka teab kui palju kulunud (makaroni peale seni kulunud alla euro ning kilo riisigi sai suht ammu soetatud 0,99 euro eest). Samuti olen minagi ostnud enamasti neid tooteid, mis on allahinnatud. Igas toidugrupis on küll alati midagi allahinnatud, aga samas on igas toidugrupis tooteid, mille maitse ei pruugi sobida (nt ketšupite puhul tüüpiline).

      Mainin ära, et minulgi on toakaaslane, kuid kuna meie päevaplaanid on totaalselt teistsugused, erinevad meie söömise ajad väga palju. Seega aega, kus mõlemale korraga süüa teha, on vähe (kui siis üks peaks pidevalt toitu üles soojendama).

      Ega ma püüagi siin otseseid vabandusi otsida, kuid mulle tundub, et meie olukorrad erinevad kah natuke. Ma ei oska öelda, milline on sinu ajagraafik, aga ilmselt see erineb minu omast omajagu. Samuti paistad sa köögis oluliselt osavam ja tragim olevat kui mina, arvestades et sa viitsid ja oskad (erinevalt minust) midagi suvikõrvitsatega teha (:D). Lisaks, nüüd kus eksperiment on sisuliselt läbi, võibki välja tulla, et äkki mina polnudki ideaalseim isik taolise katse läbiviimiseks? Võib-olla peaks keegi teine võtma eksperimendi üle ning tegama seda hoopis pikemalt? Eks ma lahkan neid küsimusi ka kokkuvõttes, aga ei saa välistada, et "katsealune" osutus ebasobivaks.

      Aga ega ma nüüd nii vähe kah selle raha eest ei saa :D

      Delete
  3. Mina imestan seda, kus kuradi kohas Sina teed jood, et see nii kallis on??? :) ÜKS tass teed - 1.10 eurot, on ikka roppkallis..
    Aga muidu edu ja jõudu viimasteks päevadeks!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1,10 eurot maksab näiteks Kapriisis. Tookord valis asukoha kokkusaamise teine osapool. Samas ma pole Tartu kohvikutes ka kusagil osavamalt saanud kui 1 euro.

      Kust odavamalt saab?

      Delete
  4. Kas oled juba üüri maha arvestanud või mitte ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ei, üüri arvestan maha kolmapäeval, nagu ka trenni kulud

      Delete
  5. Kuna minul endal raha lihtsalt sulab näppude vahel, siis ma ainult kiidan ja ei oska midagi kritiseerida. Noormehe kohta tubli töö :)

    ReplyDelete
  6. Tegelikult on nende GoBusi bussidega nii, et ainult kassast saab *tudengipileti* 5 euroga, bussist saab 4.50ga. Ma kahtlustan, et see on lihtsalt mingi TPileti kala. Ise langesin ka korra ohvriks.

    ReplyDelete