Külastajate koguarv

Monday, September 17, 2012

II nädala kokkuvõte ja uue nädala ettevõtmised

 Tere jälle!

Viimasest postitusest on natuke aega möödas. Eks ole selle põhjuseke see, et õppeaasta on võtmas järjest suuremaid tuure. Samuti on olnud kodukandis omajagu asjaajamisi. Sellegipoolest pole eksperiment kaugeltki katki jäänud. Pool maad on alles käidud ehk sama palju on veel ees.

Kuid kuidas läks minu eelmine nädal? Kes eelmist postitust lugenud on, need teavad, kuidas nädal algas. Ette tulid esimesed plaanivälised kulutused, mis kokku läksid maksma 7,51 eurot. Nädala lõpp enam üllatusi ei toonud ning jäin 25 euro piiresse. Ainus kulutus, mis tuli teha, oli bussipilet Viljandisse. Seekord maksis see mulle 4,70 eurot. Seega oli möödunud nädala kulutuste summaks 19,76 + 4,70 = 24,46 eurot. Paraku ei õnnestunud mul leida keskuhu kaudu sobiva ajaga transporti, kuid see ei tähenda, et ma edaspidi sealt ei otsiks. Sellel nädalal saan Tartusse koos sõbrannaga ning saan omajagu odavamalt kui bussiga liikudes.

Liites selle kokku esimese nädala kulutustega, saame 19,98 + 24,46 = 44,44 eurot. Ilus arv :) Seega on mul praeguse seisuga järel 135 - 44,44 = 90,56 eurot

Seekord veetsin ma Viljandis natuke kauem aega kui tavapäraselt kombeks on. Kuna pidin ka esmaspäeval olema Viljandis, siis ei teinud ma oma sisseoste nädala esimesel päeval. Seega oleks see põhimõtteliselt nagu kokkuhoid minu jaoks. Kuid siin ja üldse nädalavahetuste puhul tuleb sisse väike "aga". Nagu kommentaariumis ja mujalgi on mainitud, võiksin ma arvestada ka seda, et koduski teeb keegi minu toitmiseks teatavaid kulutusi. Uurisin seepärast ema käest, palju läheb meil kodus keskmine söögikord maksma ühe inimese kohta (4 inimest). Täpset summat ei osanud ta öelda, kuid hinnanguliselt pakkus ta 1+ eurot söögikorra peale. Sealjuures julgen väita, et me sööme täiesti tavalist toitu (loomulikult mitmekülgsemat kui ma nädala sees Tartus söön). Nädalavahetusel kodus olles söön ma umbes 6 korda (3 päeva) nö korralikku toitu (+ vahepalad), ehk sisuliselt tähendab see minu vanematele ikkagi vähemalt 6 eurost väljaminekut minu ülalpidamiseks.

Ma ei hakka seda summat esialgu oma kassast maha arvestama, sest vaevalt et teistel õliõpilastel kodus söögi eest raha küsitakse. Samas võtan ma selle punkti kindlasti käsitluse alla eksperimendi kokkuvõtet koostades.

Teine asi, millele lugejad tähelepanu on pööranud, on minu söögi toiteväärtus. Nagu aadressilt http://tap.nutridata.ee uurides selgus, siis jääb mul tavapärast menüüd järgides natuke energiat puudu. Samas ei saa ma öelda, et minu enesetunne oleks kuidagi kehv või et kaal oluliselt kukkuma oleks hakanud. Eksperimendi alguses kaalusin peaaegu 78 kilo. Praegu pole see arv langenud. Pigem tsipake tõusnud (78,5), sest sünniäevaga seoses on kodus omajagu torti ja muud head söödud (mis teha, kui perekond head ja paremat kokku on vedanud). Seega, kindlasti on tähtis tervislikult toituda ning eksperimendi eelselt on üldiselt toitumine korras olnud, kuid samas ei saa ma öelda, et ma hetkel kuidagi kannataks.

Kuid mis saab sündima uuel nädalal? Ütlen kohe ära, et tuleval nädalavahetusel ma Viljandit ei külasta ning püsin Tartus. Seega transpordi peale mul raha kuluda ei tohiks. Samuti saab nõnda adekvaatsema pildi sellest, palju kulub tudengil raha siis, kui kodus käimise eelised välja jätta.

Kardetavasti tuleb mul rahakoti suud paotada ka muuks kui toiduks. Nimelt on minu juuksed väljunud hea maitse piiridest ning oleks aeg juuksurit külastada. Viimane kord, kui ma Tartus juuksuri juures käisin, küsiti minu käest 5,50 eurot. Kuid siit ka üleskutse Teile, kallid lugejad - milliseid juuksurisalonge Te Tartus soovitaksite? Ehk kus on hea hinna ja kvaliteedi suhe? Kõik pakkumised on teretulnud!

Kuigi hetkel on minu riided kõik terved, juhtub ikka, et püksid rebenevad või kuluvad lihtsalt koledaks. Seega võib igal üliõpilasel ette tulla vajadus muretseda endale uusi riideid. Tuleval nädalal lähen ma koos sõbraga uurima Tartu riidepoodidesse ja "kaltsukatesse", millise hinnaga saab üliõpilane (mitte ainult meessoost tudengid) endale teksasid ja muid riideesemeid (sealhulgas jalanõusid).

Samuti on kinoisu juba üsna suureks kasvanud. Kuna uuel nädalal on Cinamonis Yzzi päev (kõik piletid 3 eurot), mõtlesin ma korra ka kinokülastuse peale. Seda enam, et paljud lugejad on märku andnud, et üliõpilane peab saama endale lubada aeg-ajalt ka meelelahutust. Siit teine küsimus lugejale - kas see sobiks teie meelest antud eksperimenti, kui ma külastaksin kino (päeval, kui kinopiletid on võimalikult soodsaks tehtud), või oleks see eksperimendi kriteeriume arvestades üleliigne kulutus (ei lähtu enam põhimõttest maksimaalselt soodne?)? Kõik arvamused teretulnud. Lõpliku otsuse teen teie arvamusele toetudes.

Loodan saada Teilt hulgaliselt tagasisidet :)

Uudishimu soovides

Juhan-Mart

9 comments:

  1. Meelelahutuse osas - www.piletit.ee - ehk tasuta üritused :)

    Triinu

    ReplyDelete
  2. Ise, veel eelmine aasta Tartus täiskohaga tudeng olles, käisingi kinos ainult siis kui oli Yzzi päeval, et raha kokku hoida :) Nii et pole selles midagi imelikku.

    ReplyDelete
  3. Kui sind huvitavad natukene teistsugused filmid, kui tavaline Hollywoodi toodang, siis sel nädalal on Tartu Cinamonis "Erinevus rikastab" nädal, mille raames on kõik filmid (kokku kümme tükki) tasuta. Tuleb endale lihtsalt enne pilet lunastada, et koht saalis kindlustada ;)

    ReplyDelete
  4. Juuksurisse mine Tartu KHK õpilaste juuksurisalongi/-töökotta. Googelda ja saad kätte. Seal on hinnad mitu korda odavamad, kuid tulemus sellest hoolimata väga hea. :)

    ReplyDelete
  5. Huvitav, et puuduvad sellised kulutused nagu šampoon, WC-paber, hambapasta, hambahari, kätekreem, nõudepesuvahend, svammid, elektripirnid, paberiliim, ülikoolis läheb kindlasti tarvis ka raha paljundamiseks-printimiseks, mälupulk.

    Samuti: kuidas on lood pesupesemisega? Pesupulber, calgon?

    135 euro eest vist üüri, elektri jmt ei maksa?

    ReplyDelete
  6. Helistamisele samuti raha ei kuluta?

    ReplyDelete
  7. Linnaliini bussidega ei sõida? MArsid tundide viisi jala, soodukatelt saadud toidukraam käe otsas?

    ReplyDelete
  8. kas õlle mekk ja sõprade hea seltskond ka veel meeles on?

    ReplyDelete