Külastajate koguarv

Wednesday, September 19, 2012

Selgitavat infot minu kulutuste kohta

Tere!

Kommentaariumis tuli järjest mitu taolist küsimust, millele plaanisin selle nädala teises postituses, kus tahtsin rääkida rohkem just muudest kulutustest, natuke tähelepanu pöörata. Kuid kuna juba küsimused tulid, vastan pigem praegu.

Üliõpilasel tuleb ette mitmeid kulutusi, mis ühe kuu jooksul välja ei pruugi paista. Olgu siinpool mainitud erinevad kirja- ja hügieenitarbed, riided, elektroonilised seadmed jne. Kõiki neid asju läheb üliõpilasel vaja. Samas kestavad need pikemat aega, ning seetõttu ei pruugi mõnedki neist minu kuuajalisse eksperimenti kulutustena pääseda. See aga ei tähenda, et neid kulutusi olemas poleks.

Ühes kommentaariumi küsimuses päriti, kuhu jäävad "šampoon, WC-paber, hambapasta, hambahari, kätekreem, nõudepesuvahend, svammid, elektripirnid, paberiliim... ülikoolis läheb kindlasti tarvis ka raha paljundamiseks-printimiseks, mälupulk".

Hakkame siis vaatama. Šampooni ja hambapasta ma juba esimese nädala alguses ostsin ning need on ka kulutustena ühes postituses välja toodud. Hambahari ja nuustik on mul samuti veel täitsa korras, mistõttu pole seda veel neid kulutustena märkinud. Tõsi on küll see, et neid peab vahepeal vahetama. Elektripirne on mul üsna harva vaja osta, sest hetkel lampides olevad säästupirnid kestavad suht kaua. Praegused pirnid on olnud eelmisest semestrist saadik. Kokku on mul 3 lampi, mille pirnide eest pean hoolt kandma, ning selle kuu jooksul on need tervena püsinud. Kui mõni neist läbi läheb, siis kindlasti märgin selle kulutuste alla.

Ootasingi huviga, et kas keegi enne minu selgitust WC-paberi ja nõudepesuvahendite teema kah üles võtab. Igatahes, WC-paberit ei pea ma tihti ostma. Põhjuseks see, et eraühikas, kus ma elan, on ametis majahoidja, kes aeg-ajalt ise täiendab WC-s paberi varusid. Vahest pean küll ise muretsema endale paberit, kuid käesoleval perioodil pole pidanud seda tegema. Sama lugu on köögitarvetega. Mõnikord pean ise soetama, teinekord on need seal olemas.

Eelpool mainutu on luksus, mida enamus üliõpilasi paraku nautida ei saa. Enamus meist peavad ikkagi ise nende asjade eest hoolt kandma. Et minu kulutused oleksid võrreldavad tavalise üliõpilasega, ostangi ma sellel nädalal ühe paki WC-paberit ning mõned nõudepesuks vajalikud tarbed. Nii-ehk-naa läheb mul neid sellel õppeaastal veel vaja. Pealegi on need paljudele pea iganädalasteks/ -kuiseteks kulutusteks.

Pesupulber on mul samuti möödunud semestrist, sest suvel pesin ma pesu kodus ning ei hakanud Tartusse ostetud pesupulbrit selleks kulutama. Teine asi on see, et Tartus ma väga palju pesu pesema ei pea ning enamus asju saab Viljandis kodus käies ära pesta. Ainult trenniriideid tuleb arginädalal pesta. Kuid kuna neid ülemäära palju pole, ei pea ka väga palju pulbrit selleks kasutama. Seega - pesupulbrit ma ilmselt selle kuu sees ostma ei pea, kuid loomulikult toon ma taolised kuluartiklid eksperimendi kokkuvõttes välja.

Paberliimi pole mul ülikoolis kunagi vaja olnud. Kui olen pidanud mõne töö paberi peal esitama, siis olen lehed omavahel kinni klammerdanud. Kuna printimistööd teen ma ülikooli raamatukogus, siis saab seal tasuta need lehed kokku lüüa. Samas, need kes saavad oma elukohas printida, neil on klammerdajat/liimi endal vaja. Samamoodi ka printeri tahma/tinti.

Mis puudutab printimisse, siis selleks kulub tõesti aeg-ajalt raha. Eriti veel semestri lõpus. Ülikooli raamatukogu lugejad saavad oma kaardile kanda summa, mille eest nad saavad printimisteenust kasutada. Minul on eelmisest semestrist sellele kontole jäänud 5 eurot, millega saab mõnda aega muretult hakkama. Küll aga on see ikkagi kulutus, mis aeg-ajalt ette tuleb. Samas ei pea tingimata 5 eurot sinna peale kandma. Võib panna ka 1, 2 või 3 eurot, lähtuvalt sellest, kui palju sul printimise teenust vaja läheb. Jällegi, taolist kuluartiklit käsitlen ma eksperimendi kokkuvõttes.

Mälupulka ei saa kah just tavapäraseks kulutuseks lugeda, kuid mõnikord tuleb seegi kulutus teha. Mina sain enda mälupulga juba pea paar aastat tagasi kingitusena. See on tervena püsinud ning praegu mahutab see kõik vajaliku ära. Kuid kui vaadata mälupulkade hindasid, siis keskmise suurusega mälupulga (4-8GB) saab Klick-ist ätte 6-10 euroga.

Veel küsiti kommentaariumis, et kas mul telefoni peale raha ei kulu. Kuna minu perel on tehtud perepakett, siis senimaani pole ma ise pidanud kuu arvete eest maksma. Samas peab keegi ikka telefoni arveid maksma, kelleks praegusel puhul on minu isa. Kuna peresiseselt saame tasuta rääkida ning 100 sõnumit on samuti tasuta, siis sellevõrra on kuuarve madalam. Enamasti on minu numbri kuuarved jäänud 6 euro kanti (kord vähem, kord rohkem).

Mis puudutab linnasisest liiklemist, siis tõesti, ma kõmbin jala kõiki vahemaid. Samas ei peagi ma ülemäära kaugele jalutama, sest Konsum, kust tänu Säästukaardile saab väga soodsalt läbi, Rimi, Comarket ja Tartu turg on mulle väga lähedal. Lisaks sõidavad Tartus ka tasuta bussiliinid nii Lõunakeskusesse kui ka Prismasse. Ainult Selver jääb kaugele.

Mainin siinkohal ära veel selle, kui osadel on see info teadmata, et kuu üüri koos kommunaalidega ning sportimiseks mineva summa lisan eksperimendi lõpus tehtud kulutustele juurde. Üürile koos kommunaalidega kulub mul 73,50€.

Kokkuvõtteks - kõik kulutused, millele kommentaariumis tähelepanu pöörati, on igati õiged ning on taolised, mida peab iga tudeng aeg-ajalt tegema. Samas ei pruugi need kõik ette tulla käesoleva kuu jooksul. See aga ei tähenda, et ma neid kulutusi kuidagi eksperimendis välja ei tooks. Need kõik leiavad kajastamist eksperimendi kokkuvõttes ja ka jooksvalt. Nii on mul näiteks plaan sellel nädalal minna juuksurisse ning uurida riiete hindasid (neid käsitlevas postituses plaanisin ka eelpool kirjutatu sisse tuua).

Soovin siinkohal siiski tänada kommentaatorit, kes teema esile tõstis, sest ilmselt polnud ta ainus, kes selle mõtte peale vahepeal tuli. Teie küsimused aitavad mul muuta postitusi sisukamateks ning panevad mind mõtlema punktidele, mille ma esialgu võib-olla unustasin. Seega - Aitäh!

Nagu alati - rohkelt uudishimu!

Juhan-Mart








4 comments:

  1. Palju bordellile/naistele läheb?! 0?

    ReplyDelete
  2. Tere!

    Tekkis huvi - mida see eraühikas endast kujutab või kus selline asutus paikneb? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. See ühikas, kus ma elan, ei kuulu mitte Tartu Ülikoolile, vaid EELK Tartu praostkonnale. Tegu on suure majaga, mis on jaotatud tubadeks. Kokku on 5 tuba, millest 2 on mõeldud ajutistele ööbijatele. Ülejäänud kolm on mõeldud püsivamatele üürnikele. Ühiskasutuses on köök, 2 WC-d ja vannituba + elutuba. Asub Tartus Roosi tänaval.

      Delete