Külastajate koguarv

Monday, September 3, 2012

Esimene poodlemine ja edasised kulutused

Tere jälle!
Esiteks tahan jagada teiega oma heameelt, et blogi lugenute arv on ületanud 2800 inimese piiri. See tähendab, et ma ei tee asja ainult iseendale. Selle eest suur aitäh teile!

Teiseks mainin ära ühe olulise aspekti, mille aktsiooni käimatõmbamise tuhinas unustasin kirja panna. Kuigi mina olen see konkreetne isik, kes eksperimendi läbi viib, on selle taga seismas ja mind igati toetamas Noored Sotsiaaldemokraadid. Idee sündiski noorsotside haridusvaldkonna grupi koosolekul laua taga istudes, kui mõtisklesime antud eksperimendi ajendiks oleva eelnõu üle. Seepärast ei saa ma kogu aktsiooni korraldamise au enda peale võtta.

Kuigi aktsiooni taga seisab poliitiline noorteühendus, ei hakka te nägema siin blogis ühtegi kriitikanoolt konkreetse poliitiku või erakonna suunas, sest eksperiment pole nende pihta suunatud. Peamiseks on siiski idee, mida soovitakse ellu viia. Nagu Facebook-i infos ka kirjas on, siis annan ma edasi vahetut tagasisidet kogetust liialdusteta. Mõtted, mida siit blogist loete, tulevad minult ning lähtuvad eksperimendist endast.

Loodetavasti ei häiri teid eelpool mainitud aspekt. Eksperimendi mõte sellest ei muutu. Kõik saab olema aus ning läbipaistev.

Kuid siirdume nüüd tänaste kulutuste juurde. Hommikul sõitsin ma Viljandist Tartusse. Õnneks ei pidanud ma selle eest midagi maksma, sest minu vennal oli Tartusse asja ning nii sain ma tasuta sõidu.

Jõudnud oma Tartu elamusse, sain ma mõnes mõttes õnne osaliseks. Elamu ühisköögis asub selline riiul, nagu "Kõigile". Kuna kohas, kus ma elan, on aeg-ajalt ka lühiajalisi elanikke, jätavad nad reeglina endal üle jäänud asjad sellele toredale riiulile. Kõige tihedamad köögi kasutajad oleme mina ja mu toakaaslane Riho, mistõttu me seal seisvatest asjadest ka kõige rohkem kasu lõikame. Tänu sellele riiulile saan ma järgneva kuu jooksul kasutada peaaegu kilost suhkrupakki, 0,5 liitrit toiduõli ja natuke teed. Väike kergendus rahakotile.

Siiski ei saanud ma sealt kõike ning seetõttu pidin ma tegema ka mõningaid sisseoste. Valitud poeks osutus Raatuse Comarket. Kuna lähtun põhimõttest "maksimaalselt soodne", siis leidsid esimesena koha toidukorvis kiirnuudlid. Comarketis maksis pakk nuudlirooga 30 senti. Võtsin neid 6 tükki (FB-s väike viga; seal kirjas 5). Teisena võtsin paki kiirkaerahelbeid (450g), mida peaks jaguma üsna mitmeks hommikuks. See läks mulle maksma 76 senti.

Järgmistena leidsid koha toidukorvis liitrine piimapakk, 6 kanamuna ning Rakvere paneeritud kroketid (240g). Lihasisaldus pole neis küll teab mis suur, aga asja ajas hetkel ära (edaspidi katsun ikka päris liha vaadata). Liites kogu toidukorvi sisu kokku, tuli summaks 5,25.

5,25. Arvestades toidukorvi sisu, siis sellest peaks jaguma mõneks päevaks. Vaid piima ja liha peab vahepeal juurde muretsema.

Kuna tegu on õppeaasta algusega, siis võivad ette tulla mõningad erakorralised kulutused. Näiteks mingi aeg tuleks muretseda vihikuid ja kirjapulkasid. Need soetan ma siis, kui tean, milliseid loenguid erinevad õppejõud peavad (kas saab arvutit kasutada või mitte). Midagi on mul järel ka möödunud semestrist, mistõttu ei peaks selle peale liialt raha kuluma. Samuti võivad sügistuuled tervisele paha teha. Seda loodan ma siiski vältida. Küll aga tean, et kodus ootab mind paarsada grammi mett, mis kindlasti ära kulub :)

Igatahes 135 eurost on järel 129,75. Kuidas ma seda summat kasutan, sellest juba edaspidi.

6 comments:

  1. Kuue paki nuudlite asemel oleks sellise hinna juures saanud osta umbes kaks suuremat pakki tavalisi makarone. Minimaalse summaga majandaval tudengil tuleb otsida ikka kõige soodsamaid variante :(
    Lisaks muidugi see, et Raatuse Comarket pole just kõige odavam pood - näiteks Selveris maksab pakk kiirnuudleid 27 senti.
    Toredat säästmist ja kokkuhoidu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tänud soovituse eest. Eks see esimene käik võis tõesti minna vähe aia taha. Eks vigadest õpitakse.

      Mis puudutab poe valikut, siis Raatuse pood on mul kodule hästi lähedal, mistõttu sai täna selle kasuks otsustatud. Selver jääb paraku üsna kaugele. Küll aga on mul olemas Säästukaart ning üsna lähedal asub ka Konsum, kus sellega mõningaid soodustusi saab. Plaanisingi seda varianti järgmisena kasutada.

      Delete
  2. Elan ise EMÜ Tornis ja olles esmakursuslane siis mul pole õrna aimugi, milline Comarket see on aga siinsamas lähedal ja nuudlidpakk maksab seal 19 senti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmm. Täiesti võimalik. Ma ise vaatasin Raatuse omas, et Roltoni omadel oli kollase sildiga allahindlus ning konkreetse riiuli juures oli 30 senti soodsaim. Võimalik, et midagi jäi kahe silma vahele. Katsun üles leida sealt, äkki on ka 19 sendiseid. Kui leian, siis kirjutan sellest.

      Delete
  3. Sama tähelepanek - kiirnuudlid on luksus, tavalisi makarone jagub sama raha eest mitmeks päevaks. Ise üldiselt ei vaata seda pakendi hinda, sest see võib väga eksik olla - alati tasub ka kilohinda võrrelda, sest tihtipeale saab kõigest natukene rohkem makstes 2 korda rohkem selle eest.

    ReplyDelete
  4. Ei jää muud öelda, kui et nõustun sinuga. Täna on teine poepäev ning kindlasti arvestan sellega.

    ReplyDelete